Vilket bett andvänder ni?


Kommentarer
Postat av: YezzCorner-hästnörd i mammaförpackning

Jägarn är en stark herre som dessutom är tävlad väldigt mycket i både hoppning och dressyr, och hans "vardagsbetsling" har i alla år varit kandar eller pelhambett, och det går han ofta med nu också, fast jag försöker att "betsla ner" honom så ofta jag kan och rider då på tredelat mässingsbett, som han tuggar läskigt mycket på :) han har också gått med hackamore fast jag vet inte hur han är med sånt, antagligen rätt stark skulle jag tro.

Som regel har hästar jag ridit gått på vanliga två- eller tredelade bett samt någon enstaka på någon form av stångbett eller hackamore, de flesta hästar behöver inte grövre grejor i munnen om man jobbar mycket på att förfina sina hjälper och att kommunicera.

2011-11-28 @ 20:39:02
URL: http://yezzcorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0