Alla 3 pollarna ridna!

Började med att rida Piggan ner till manegen. Hon är jättehet och tittig när man rider ut och är livrädd för bilar. Hon darrade, säkert för hon frös (hade dock ländtäcke) och så kände jag hennes hjärta slå när jag stod still med henne. Så att rida ut är inte något man ska göra så ofta med henne eftersom hon faktiskt ÄR rädd. Väl nere i magegen så tränade jag på skänkelvikningar och öppnor. Hon var duktig! Men lite jobbig att få loss i höger varv. Men det är bara till att träna träna träna...

Sedan var det Cartouches tur. Jag är inte nöjd med honom idag. Han var okoncentrerad, lite stel och helt enkelt bara jobbig. Han var dock fin i galoppen och skritten men traven ville han absolut inte i. Efter en stunds arbete med små volter och böjningar så fick jag loss honom lite och han blev mjukare. Men inte helt i toppform. Vi tar igen det imorgon! Även hästar har dåliga dagar.

Sedan var det Pontus tur (den ponnyn jag har börjat hjälpa till med). Säger bara en sak: Vilken lite bushäst! Såfort man ställde krav på honom så bockade han. Och det var ju inte så små bockningar heller, så jag förstår verkligen varför ryttaren åker av från honom. Jag är ju ganska bestämd så det funkade bra med mig. Jag ger mig ju inte. Och tillslut så gav han sig faktiskt. När han galopperade ett varv i båda varven så var jag nöjd. För då galopperade han utan att streta imot eller att försöka bocka. Ska rida honom imorgon också. Hoppas mamma vill filma :)
Det var lite av min dag! :)

Min vackra Piggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0